9 september 2011

Calle & Calle i sandlådan

Gubbar i lådan – att kunna umgås med sig själv

Det är viktigt att kunna trivas i sitt eget sällskap. Jag umgås väldigt mycket med mig själv, när jag jobbar hemma, när jag går ut på promenad, inte minst mina små fotosafaris i omgivningen, och även annars. Ja, jag är ett socialt djur, älskar att umgås och ha folk omkring mig. Men jag gillar också, och behöver ensamheten, det inåtvända. Och i brist på sällskap kan man som sagt umgås med sig själv, ha sina egna små konversationer.

Det känns lite som att jag upprepar mig, med en komposit med mig själv – igen. Men den där sandlådan stod där och såg skojig ut, så jag kunde inte låta bli. Så det fick bli ett par tvillingar i samma sandlåda. Och Man brukar ju säga om debatter och diskussioner där argumenten tryter, att det lätt hamnar på sandlådenivå. Nå. Nu är vi där. Personlighetsklyvning av avancerat slag. Schizofreni in the flesh.

Kom jag överens med mig till slut? Gissa det, den som kan.

2 svar till “9 september 2011

Kommentera

