20 september 2011

Otto Rehbinder

En man och hans hus

Jag hälsade på en släkting – Otto Rehbinder – som bor i ett hus strax söder om Järna, i Mölnbo. Det ligger väldigt svåråtkomligt, fastän inte så långt bort från stan. Ingen riktig adress, inget att fästa GPS:en på, bara grusväg, ängar, åkrar och skog. På landet, på riktigt. Otto är mitt kusinbarn, så mina barn är hans sysslingar. Tänka sig.

Vi satt en hel kväll vid en lägereld utanför huset, pratade om livsmål och strategier, grillade, drack vin, rökte cigarrer och drack rom. Bra kväll. Otto är en bra coach. Det kanske blir ordning på mig nån dag också, man vet aldrig.

Ett svar till “20 september 2011

  1. Vad lustigt…jag rider förbi just det här huset flera gånger i veckan! Tycker det är så mysigt och har tänkt flera gånger ”här skulle man bo, det är så fint med skogen, åkrarna och sjön en liten bit bort” och så är det dina släktingar som bor där! Vilken liten värld vi lever i ibland🙂

Kommentera

