26 september 2011

Lincoln Navigator

Monsterbil

Jag var på Fredells idag och handlade lite, och på parkeringen chockades jag av denna groteska uppenbarelse. En Lincoln Navigator av hyfsat sen årsmodell. Dessa slagskepp, som också går under benämningen Sports Utility Vehicle (SUV), är rena skrytschabrak, formgivna för som lider av ett svårt självhävdelsebehov, kombinerat med gränslös fetma. Att köra runt i en sån här bisarr monsterbil är i praktiken att öppet deklarera att man är totalt smaklös, skrytsam och allmänt korkad.

Men samtidigt kan just den här sortens excesser, hopplöst ultrafula bilar, vara rätt underhållande. Jag har själv en pervers fetisch för extremt fula bilar, såpass att jag har skapat en hemsida och en blogg på temat. Bloggen heter kort och gott Världens fulaste bilar, och den kan förstås vara värd ett besök. Eller fler. Välkommen! Jag måste strax se till att denna Lincoln Navigator hamnar där också.

Kommentera

