28 september 2011

Brit Stakston

Bokrelease

Igår var jag på bokrelease för Brit Stakstons nya bok om sociala medier – ”Gilla!”. Jag gillar att gå på releasefester. Bokreleaser är extra kul, för det är ofta intressanta människor där att prata med – både gamla och nya bekanta, om man säger så. Och så får man mingla, dricka vin och äta snittar (eller vad de nu har tänkt bjuda på – på denna release var det libanesisk plockmat), få en signerad bok och lite sånt.

När sociala nätverksgurun Brit Stakston släpper en bok kan det förstås inte vara någon liten släppfest på kaféet på hörnet – nej, då drar man till med något stort, med massor med folk, TV, Bambusersändning, mat, dryck och rubbet – på biblioteket i Medborgarhuset. Kul arrangemang. Möjligen lite väl mycket paneldiskussioner och prat med mikrofoner och högtalare, men kul ändå.

Brits bok ”Gilla!” är en handbok om hur man på effektivaste sätt kan använda kommunikation i moderna sociala medier, om man är en person som arbetar med förändring och försöker skapa ett bättre samhälle. Jag har inte börjat läsa än, men den verkar jätteintressant – inte minst för en notorisk nätverkare som jag. Och så är den riktigt snygg, både inuti och utanpå. Inte så dumt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s