29 september 2011

Trädrötter

Att söka efter sina rötter

Jag älskar Nackareservatet. När jag flyttade till Bagarmossen 1994 var Nackareservatet det allra bästa argumentet för mig att flytta från Södermalm till en förort. Att ha fem minuter till skogen, sjöarna, träden, kullarna, de ensliga platserna där jag kan vara i fred en hel dag, tända en liten lägereld, meditera, göra en trumresa, fotografera, vandra, vara naken, älska i naturen.

När jag nu har det här fotoprojektet År 50, så är Nackareservatet alltid en fin plats att valla kameran. Andra går ut med hunden, jag går ut med kameran. Och så söker jag mina rötter. Som dessa. Platser som ger frid och ro, uråldrighet, evighet, tidlöshet, men också en känsla av äventyr, lek och bus, upptäckarlust.

Kommentera

