1 oktober 2011

Evy Maroon

Evy Maroon – burlesqueartist på Uppsala Kärlek och Erotikmässa

Under lördag och söndag deltog jag och Jennie på en liten mässa i Uppsala, med erotik som tema. Det var andra året för denna mässa, och Jennie var med förra året vid den här tiden, med ett föredag om tantra. I år var även jag med, och vi gjorde betydligt mer. Förutom varsitt föredrag (Jennie återigen om tantra, jag om Kärlekens 9 språk), så hade vi också en liten fotoateljé på plats, samt att jag hade en utställning med erotiska bilder.

Hela arrangemanget var ganska trevligt, men det var väldigt lite folk som dök upp. Jag hörde siffran drygt 500 besökare per dag, ungefär, och det är sorgligt dåligt. Det blev glest, helt enkelt. Men det är väl så att det är väldigt svårt att skapa evenemang av den här sorten i lilla Uppsala, som trots allt är en rätt trist liten avkrok utan större dragningskraft. För nära Stockholm för att utveckla en autonom kultur, för långt ifrån för att Stockholmare ska bry sig.

Hur som helst hade jag lite kul i ateljén i alla fall. De ordinarie mässbesökarna var förstås alldeles för blyga för att ens våga ta sig en titt i studion, men en av artisterna på mässan – Evy Maroon, burlesqueartist, kom in och lät sig fotograferas vid två tillfällen i helt olika utstyrslar. Jag gillar det här dekadenta kabaréstuket, som kombinerar det glamorösa och stilfulla med den burleska underground-känslan. Cool.

Kommentera

