2 oktober 2011

Eva i studion på Uppsala Kärlek och erotikmässa

Naket i fotostudion

Andra dagen på Uppsala Kärlek och Erotikmässa började för mig med att jag höll ett föredrag om Kärlekens 9 språk. Denna teori kring våra olika sätt att uttrycka och ta emot kärlek håller på att utkristallisera sig mer och mer, och föredragen är verkligen den allra bästa vägen att samla material till den bok jag påbörjat i ämnet.

Efter föredraget kunde jag ta det ganska lugnt, sitta vid vår lilla fotoateljé, prata med folk om bilder och kurser, äta lite mat, dricka kaffe och mysa. Men lite fotograferande blev det ändå. Eva, en kvinna jag fotograferat vid ett par tillfällen tidigare, kom förbi och hängde med in i studion. Vi plåtade på så det stod härliga till, och det blev nästan 300 bilder på ganska kort tid. Många väldigt fina bilder, och här har jag valt en för att visa hur studion såg ut.

Eva är en kul kvinna på dryga femtio, men med en kropp som många på 20-nånting skulle ge mycket för, och hon är dessutom en rolig, trevlig och väldigt naturlig modell. Eva har en kul hobby, och det är att samla på fotografer. Ja, inte bokstavligen, men hon låter sig fotograferas naken av flera fotografer, och vissa återkommer hon till. Alla har vi våra glädjeämnen, och detta är väl så gott som något annat.

En stor besvikelse lyckades jag dock åsamka mig själv denna dag. Burleskartisten Evy Maroon, som jag plåtade dagen innan, kom in i studion idag igen, denna gång tillsammans med sin sköna pojkvän Rasmus, också scenartist, men jonglör och gycklare. Jag tog en serie otroligt läckra bilder med dem båda tillsammans, bilder som jag verkligen kände skulle bli något extra. Jag hade bra ljus, skön setting, supersköna modeller – de var så jävla snygga och sexiga och cabaret-coola.

Men – på kvällen när vi kom hem från mässan, så skulle jag som vanligt ladda in alla bilder från mina minneskort. Och så råkade jag formatera minneskortet med bilderna av Evy och Rasmus innan jag hade kopierat över dem till hårddisken. Helt otroligt. Jag har aldrig sumpat bilder på det sättet någonsin i mitt liv, så det var lite chockartat att inse att jag hade raderat alla bilderna. Jag hade kopierat in bilderna av Eva på hårddisken, och pysslade sen med lite annat, konstaterade att jag var färdig med inkopieringen, tog ut minneskortet och satte tillbaka det i kameran, och formaterade kortet som jag brukar. Jag har en jävla rutin på sånt där, och brukar aldrig göra nånting fel.

Men just denna gång insåg jag alltså – EFTER att kortet var formaterat – att jag glömt kopiera in bilderna av Evy och Rasmus på hårddisken. Shit happens. Som tur är extremt sällan, men det var inte roligt alls. Hur som helst är det ingen katastrof – ingen har dött, och Evy och Rasmus bor trots allt i krokarna, så vi får ta nya bilder vid ett annat tillfälle, helt enkelt. Jag försöker att se det på det sättet.

2 svar till “2 oktober 2011

Kommentera

