19 oktober 2011

Biopremiär

Galapremiär på biografen

Det är något alldeles speciellt med film på bio. Och det blir förstås extra fint när man blir bjuden på galapremiär av en ny film, med röd matta vid entrén, gratis snacks, godis och dricka, samt en goodie-bag med DVD-filmer och annat smått och gott att ta med sig hem. Jättemysigt!

Filmen som premiärvisades heter Mysteriet i Mouthe, en svart komedi om en författare som kommer till Mouthe, Frankrikes kallaste by, för att finna inspiration till sin nästa roman. Det är en rolig, surrealistisk, gripande och personlig film, som jag varmt kan rekommendera.

Galapremiären anordnades av NjutaFilms, som drivs av Nicolas Debot, en bekant till mig som har den härliga egenheten att han är från Belgien och ser ut precis som Tintin. Jag kan komma på mig själv med att hålla utkik efter Milou när jag träffar Nicolas.

Nicolas driver även butiken SubDVD, stans coolaste videobutik, med över 20.000 titlar i lager. SubDVD har garanterat de mest udda och bisarra filmer du kan hitta, samtidigt som SubDVD har ett stort sortiment av toppfilmer av mycket hög kvalitet.

Hmmm… den här bloggposten utvecklade sig till att bli rena reklamtexten för NjutaFilms och SubDVD, men vad tusan – det kan jag kosta på mig. Besök deras hemsidor så förstår ni varför.

Lämna en kommentar