20 oktober 2011

Torso

Torso

Nakna kroppar är det vackraste, intressantaste och mest fascinerande som finns, tycker jag. Och som heterosexuell man fascineras jag förstås mest av kvinnokroppar. Manskroppar kan förstås vara helt fantastiskt vackra, spännande och fascinerande – på samma sätt som ett natursceneri kan vara det, eller ett vackert djur, en läcker arkitektur eller något annat vackert. På den tiden då jag tecknade som allra mest croquis tyckte jag ofta att män var intressantare att ha som modeller än kvinnor – mer detaljer, mer som händer. Men det som tänder mig mest, det som gör mig varm inombords, är utan tvekan kvinnor.

Första gången jag fotograferade en naken kvinna var en varm sommardag på Långholmen 1982. Det gav mersmak, så om bara ett halvår har jag fotograferat naket och erotiskt i 30 år. De senaste åren har jag gjort det mer än någonsin tidigare, och det har även blivit en hel del plåtande på uppdrag – från tidningar och tidskrifter såväl som privata sessioner.

Just denna bild är av en god vän som kom på besök, och hon ville leka mycket med både foto och måleri, avtryck på papper och duk med färg på kroppen, fittografier och mer än så. Detta är en av mer än 350 bilder vi tog under kvällen och natten. Kul hade vi, och fina bilder blev det.

Det går att se en stor del av den här sortens bilder på min erotiska hemsida Cirkus Eros – besök den gärna, njut av bilderna, läs noveller och artiklar, och ta del av kursinformationen. Det kan komma att förändra ditt liv.

9 svar till “20 oktober 2011

      • Definitively, the smaller the best😉
        Nothing wrong with bigger ones, but for me small bobbies are more delicate and sensual
        My wife also got very small ones, in fact my friends always make the joke that I got bigger ones🙂

      • I agree completely about size.
        Delicate and sensual.
        Being a photographer, and an artist, I am also a very visual person, and from that perspective I definitely prefer slender proportions.

        I don’t get that about my own, though – I have no ”manboobs”.

Kommentera

