30 oktober 2011

Harmonimässan

Harmonimässan – tingeltangel, aurafoto och annat fluff – men en del bra också

I fredags kväll blev vi inbjudna att besöka Fair Erotica, en erotisk mässa i Alvik, och tja – särskilt erotisk var den väl inte egentligen. Jag hade blivit väldigt besviken om vi hade behövt betala inträdet på 250:- (500:- för oss båda), för det var en väldigt liten tillställning. En halvstor utställningshall med ett antal stånd som säljer sexleksaker, erotiska kläder, smycken, tatueringar, piercingar och lite allt möjligt krimskrams. Sen fanns det ett ölstånd, korv, striptease och peepshow. Peepshow kostade för övrigt extra. En väldigt dyr liten marknad, med andra ord.

Tanken med vårt besök var att kolla om det kan vara intressant för oss att vara med nån gång i framtiden och göra reklam för vår verksamhet, kanske ha en fotostudio som jag hade på Uppsalamässan. Möjligen skulle Fair Erotica kunna vara en plats för reklam, men jag vet inte. Lite väl mycket öltält och korvstånd för min smak. Dessutom vet jag inte om jag vill rättfärdiga just den mässan med vår närvaro.

Idag gick vi på Harmonimässan i Solnahallen, och det var något helt annat. Ja, det är en orgie i New Age, och vissa aspekter av detta är rätt så skrattretande. Men folk är i allmänhet öppna, nyfikna och trevliga. Och det är en STOR mässa. Jag har aldrig gått på harmonimässan tidigare, och måste säga att jag blev imponerad av hur stort det var. Jag undrade först – hur ska de fylla en hel hall i den stora Solnahallen – men så fyllde de båda hallarna, och det är väldigt mycket!

På mässan kunde man ta del av allt från energimassage, kristallhealing och böcker till fotbad, konst, tarotläsningar och godis. Det bjöds också på en enorm drös med olika föredrag i små rum, didgeridoo-meditation och lite av varje – vi gick dock mest bara runt och kollade in stället i ett par timmar, drygt. Vi träffade förstås en och annan som vi känner, och det var ju trevligt. Slutsatsen av detta besök var i alla fall att vi ska kolla upp priser och tider för kommande mässor. Det kan absolut vara något för oss – något föredrag, reklam för våra kurser, kanske lite hand-taktil.

2 svar till “30 oktober 2011

Kommentera

