3 november 2011

Mardröm

Mardrömmen

Jag sover jättebra, och har aldrig drömt en mardröm i hela mitt liv. Faktiskt. Men som bildidé tyckte jag att det var lite spännande att leka med temat. Det är en lite annorlunda komposit än de jag brukar göra, eftersom tanken är att få det här att kännas som en bild med många exponeringar på samma bit film, sådär som man kunde göra med vissa kameror – spänna slutaren utan att dra fram filmen. Nu är det Photoshop som gäller, och det blir ju något annat. Men lite spännande tycker jag att bilden blev.

Kommentera

