7 november 2011

En trappa i natten

En trappa i natten

Det blir en hel del nattbilder – inte bara för att jag emellanåt kommer på i sista minuten att jag behöver ta en bild innan dagen är över för att uppfylla min kvot, men också för att det blir mörkt så jämrans tidigt. Vissa ”nattbilder” kan i själva verket vara tagna på sena eftermiddagen, eller hyfsat tidigt på morgonen. Snart behöver det inte ens vara tidigt. Det ÄR trots allt den mörkaste tiden på året, med kulmen kring vintersolståndet i december.

Jag tycker mer om sommaren som årstid, det erkänner jag villigt.

Kommentera

