10 november 2011

Callekloner i skogen

Send in the clones – again…

På en av mina (nästan) dagliga skogspromenader tog jag med mig den lilla Fuji-kompakten och ett lätt teleskopstativ (som blir så kompakt när man fäller ihop det att det lätt får plats i en ficka), och så tänkte jag att jag skulle testa om jag kunde göra en sån här komposit med den lilla utrustningen också – och det kunde jag. Det finns ingen fjärrkontroll till den kameran, så jag var tvungen att springa fram och tillbaka, köra 10 sekunders fördröjning, och dessutom då trycka på kameran för varje exponering.

Jag var alltså lite orolig för att kameran skulle flytta på sig, så att bilderna inte gick att få ihop – men så blev det inte. Denna lilla lätta utrustning klarade testet galant, och alla bilderna var exakt i samma läge. Jag tog inte så många bilder, så det blev inte så tätt med Calle-kloner denna gång, men nästa gång ska det nog kunna bli fler.

Kommentera

