11 november 2011

Klockan 11.11

11.11, 11.11.11

Det här är fusk. När jag tog den här bilden var klockan inte alls 11.11 (den tidpunkten sov jag förbi, skönt nog). Det har jag fixat i efterhand, för att illustrera dagens mycket speciella tidpunkt – klockan 11.11, den 11/11 2011. Rätt kul som jippo, men inget jag betraktar som särskilt speciellt ur något slags ”kosmiskt” new age-perspektiv, som somliga gör en jättegrej av. Visst, finns det ett konsensus hos väldigt många individer att ett visst datum har en särskild betydelse så kan det ju bli så just bara därför, men siffror i en almanacka har ju i övrigt ingen betydelse alls för jordens rörelser.

Det mest komiska med den här bilden är att jag gjorde stora ansträngningar för att få till det med alla visare – tim-, minut- och sekundvisare skulle alla vara på rätt ställe. Så för varje exponering höll jag på och trixade med rattarna på baksidan av klockan, för att det skulle bli rätt. Först efter att jag fotograferat klart insåg jag att jag hade kunnat göra det mycket enklare genom att ta ur batteriet ur klockan. Det är lätt att vara smart i efterhand. Hursomhelst så blev det en rätt fin bild i alla fall. 🙂

2 svar till “11 november 2011

Kommentera

