17 november 2011

Dagens fittkonst

Dagens fittkonst

Jag gjorde en liten teckning under nattens lopp, som passade perfekt till en fin liten ram jag köpte härom dagen. Så den tänkte jag att jag skulle dokumentera. Vassego!

Denna bild kommer att passa in perfekt i vår lilla samling på en vägg i sovrummet, enbart dedikerad till just fittkonst. Vi har gipsfittor, en pärlfitta, en virkad fitta, tygfittor, träfittor och fittografier. Vi hade en tovad ullfitta också – en ”ullva” – men den gick det mal i, så den fick vi tyvärr slänga. Sen har vi även ett par keramikfittor – en som jag har haft länge, och en som Jennie har gjort alldeles nyligen. Båda går att dricka ur.

Vadå? Vi sexfixerade? Nä, nä, nä, vi bara säger och gör det du tänker. 🙂

6 svar till “17 november 2011

  1. Vilken fin fitta du har gjort! Du är verkligen duktig! Jag ska verkligen länka till eran sida på min blogg. Om du vill gästskriva vore det också jättekul, kanske om varför och hur ditt skapande började? Maila mig på fittkul@hotmail.se i så fall!

Kommentera

