20 november 2011

Alla mina egentillverkade runor

Alla mina runor

Eller… inte riktigt alla, eftersom jag har en fantastisk förmåga att samla på mig grejer – men dessa är i alla fall runor jag har tillverkat själv. En uppsättning runor av järn, som jag fick smida hos min vän Patrik, smeden, vilket var en rätt häftig upplevelse bara det. Att få glödga järnbrickorna och hamra in runorna med slägga och mejsel, det var kraftfullt.

Sen har jag gjort ett par uppsättningar runor på brickor av eneträ. Jag har verkligen gjort allt själv, från att kapa en enbuske till att såga upp brickor, slipa, tälja och måla. Uppsättningen med stora runor har jag använt mycket i sociala sammanhang, ceremonier och liknande, medan de små mest är för eget bruk. Järnrunorna kommer oftast till bruk för divination och magiskt arbete.

Om du vill läsa mer om runor rekommenderar jag dig att besöka min hemsida Grimners Runor – där finns mycket information om runor och allt därmed besläktat.

Kommentera

