22 november 2011

Tobbe med julpynt

Men e’re jul snart, hörni?

Tobbe är en liten glad men trött hund som brukar sitta inne på mitt kontor och sova. Han hör egentligen till min son Leonard, men Tobbe tycker om mitt sällskap, och dessutom är jag hemma oftare, så när han vaknar till vid sporadiska tillfällen tycker han att det är skönt att det finns lite sällskap.

Jennie gjorde en uppställning med en minigran och julpynt för att tillverka ett julkort, och då tog jag chansen att snylta på hennes sceneri, och ställde helt sonika dit Tobbe. Jultomtemössan hade han redan på sig. Så nu ser jag framför mig att han frågar, varje gång han vaknar till – ”Men e’re jul snart, hörni?”

2 svar till “22 november 2011

Kommentera

