8 december 2011

Hus i Bagis

Soluppgång på hus i Bagarmossen

Denna torsdag var en hemsk dag, eftersom jag hade en läskig huvudvärk. Men jag var i alla fall ute lite grann, och fick mig ett par bilder. Detta är ett hus som står alldeles intill huset där vi bor, och jag tyckte att det var väldigt vackert hur solljuset föll på fasaden.

Det blev väldigt vackra färgkontraster, å ena sidan mellan det ljust sandfärgade och det skarpa himmelsblå, å andra sidan kontrasterat av det mörkare och kallare i fasaden där den ligger i skugga. För att renodla bilden och helt fokusera på fasaden retuscherade jag bort ett par lyktstolpar och ett träd. Det blev rätt fint, tycker jag!

Kommentera

