12 december 2011

Garage

Garage utan slut…

Det är verkligen den mörkaste tiden på året just nu. Med bara en dryg vecka kvar till vintersolståndet, och ingen snö i sikte, är det kolmörkt och natt redan på eftermiddagen. Nattliga promenader kan påbörjas redan medan alla butiker fortfarande är öppna. Och går man ut i Nackareservatet finns det en hel del gångvägar som inte är upplysta. Då blir det verkligen, verkligen mörkt. Egentligen tycker jag inte om den mörka årstiden, men just det där att promenera i riktigt svart mörker tycker jag faktiskt är rätt så mysigt.

Jag tog förstås kameran med mig, och tog en hel del bilder, så där att det blev lite svårt att välja. Men så fick jag en idé. När jag kom ut ur skogen, tillbaka till civilisationen, såg jag dessa rader av garage, och tänkte att det kunde bli en intressant bild – särskilt om man redigerade om den lite. Så det gjorde jag. Nu ser det ut som att raderna av garage är minst fyra gånger så långa som de faktiskt är i verkligheten. Jag gillar Photoshop.

2 svar till “12 december 2011

Kommentera

