15 december 2011

Biskops-Arnö Folkhögskola

Biskops-Arnö Folkhögskola

Vissa dagar är så fyllda med aktiviteter att jag inte hinner fotografera – paradoxalt nog, eftersom det ofta uppstår fler ögonblick och motiv som förtjänar att förevigas. Men ibland blir det så mycket aktivitet att jag helt enkelt glömmer att fotografera.

Denna dag började med att jag tidigt tog pendeltåget ut mot Bålsta, för att där bli hämtad av en av lärarna för en grupp elever på Biskops-Arnö Folkhögskola, som då och då har gästföreläsare som talar om olika ämnen sgom relaterar till helande av olika slag. Jag var där för att berätta om nordisk sed, om ceremonier, runor och dylikt. Det var väldigt trevligt, och på väg till lunchen hann jag dra iväg några skott mot huvdbyggnaden, en mycket gammal herrgård.

På kvällen åkte jag till Göteborg för att än en gång vara med i SvT Debatt, denna gång för att diskutera säkerhet på skolor, utifrån vissa röster som vill ha mer övervakning. Jag fick då tillfälle att debattera mot Johan Pehrson och Anton Abele, vilket var lite kul. Tyvärr glömde jag att ta med mig lilla kameran ner i TV-studion, annars hade jag tagit några bilder där. Så kan det gå.

Kommentera

