20 december 2011

Clodvigs hus

Clodvigs hus

Någon gång i mina späda tonår fick jag denna lilla gorillaunge av min mor. Han fick namnet Clodvig, efter en frankisk kung på 400-talet. För snart 30 år sedan byggde jag ett litet hus av en pappkartong åt Clodvig, och hans intressanta samling möbler, musikinstrument, böcker och andra tillhörigheter – en samling som sen bara har vuxit och vuxit genom åren, och alltjämt växer.

På slutet av 1990-talet blev jag en aktiv medborgare på Internet, och gjorde omedelbart en hel drös hemsidor, och som ett av flera övningsarbeten gjorde jag också en hemsida åt Clodvig. Den fick heta just Clodvigs Hus. Där kan man se mycket mer om Clodvigs värld än på den här enda bilden.

Kommentera

