25 december 2011

Jennie med ett ljus

Mitt hjärtas ljus

Det finns inget vackrare på jorden för mig än Jennie, min underbara kvinna-älskarinna-prästinna-drottning-härskarinna-lekkamrat-arbetskamrat-kollega-hustru-bästa-vän. Och det finns ingen jag hellre har som modell. Så då är det ju tur att jag så ofta har tillgång till att ha henne som det.

Första gången jag gjorde den här sortens experiment med ett stearinljus som enda ljuskälla, på en naken modell, var 1983. Det har gått några år sedan dess. Så jag tänkte att det kunde vara dags. Det är inte alltför enkelt, det där med så himla lite ljus. Långa exponeringstider, ett helvete med såväl komposition som skärpa. Men jag har lärt mig lite mer sedan 1983, så helt misslyckat blev det i alla fall inte.

6 svar till “25 december 2011

    • Tack för det!

      Det där med falsk blygsamhet är uppenbarligen inte något jag har talang för. När jag skriver ”helt misslyckat blev det i alla fall inte”, så betyder ju det att jag blev rätt nöjd.

      Men jag har väl snarast gjort mig bekant för att vara väldigt rakt på sak med allt jag kommunicerar, så det är förståeligt om jag inte lyckas få fram vad jag menar med den ganska kryptiska meningen…

      Jag får väl fortsätta i min vanliga stil istället, och skriva att ”jag var lite orolig för om det skulle funka, men det blev ju fett bra!” eller liknande…
      🙂

Kommentera

