21 januari 2012

Vinterväder genom bilfönster

Vinterväder genom bilfönster

Vi har en mycket märklig vinter, med ständiga växlingar mellan slask, regn, torrt, kallt, ljummet, snö och is – eller barmark. Jag tycker att denna bild illustrerar det ganska bra. Jag tog bilden sittandes i vår bil, parkerad på Fleminggatan medan Jennie var inne på Daglivs för att handla lite mat.

Jag tyckte att det blev väldigt spännande färgstråk och ljusmönster av gatubelysning, reklamskyltar och billyktor, filtrerade genom imma och fukt på vindrutan, och så gjorde jag vad jag kunde för att fånga det med kameran.

Kommentera

