22 januari 2012

Pansarmobilen

Nokia 5140 – pansarmobilen

Jag har haft den här mobiltelefonen i fem år nu, och den har stått ut med mer misshandel än de flesta mobiltelefoner någonsin får uppleva. Den har blivit dränkt, tappad, slängd, trampad på och mycket annat. Jag vet inte hur många gånger jag har kastat den i marken för att visa varför jag fortfarande har en så omodern telefon, men det är väldigt många. Och den håller än. Det är nästan så att jag blir förbannad på den, att den aldrig kan gå sönder så jag äntligen får alibi att köpa en ny.

Men det är väl med de här gamla Nokia-jeeparna ungefär som det är med gamla Volvo 240. De vägrar dö. Jag har haft en sån också, förstås (som jag sålde vidare, när den hade gått långt över 50.000 mil!), och nu har jag en 940 – samma visa där. Kvalitet, kvalitet, kvalitet. Går aldrig sönder. Men det ska man väl vara glad för, antar jag…

Men nån gång måste man förnya sig, och jag kanske inte ska vänta till dess att den här dör helt, för då får jag nog vänta rätt länge till. Jag kan ha den som reservtelefon, helt enkelt.

3 svar till “22 januari 2012

  1. jag kan rekommendera Sonim 5300 3g

    förvänta dig inte mycket mer än din gamla trotjänare, men det är en oförstörbar lur som antagligen kan ersätta och kanske ge dig användbara funktioner som kolla busstider, mp3, mms etc.

    • Tack för tipset! Jag har sett ett par andra lurar som verkar väldigt hållbara också, bl.a. en riktig smartphone som heter Motorola Defy, som tydligen klarar en timme under en meter vatten, och har ett superhårt glas. Sony Ericsson har också en modell som heter Xperia Active, som verkar rätt tålig.

  2. Ping: 12 februari 2012 | År 50

Kommentera

