27 januari 2012

Att tanka bilen

Bensinen blir dyrare och dyrare, och det är lätt att det ryker iväg en tusenlapp när jag tankar nuförtiden. Så blev det denna gång, och allt gick åt under helgen. Det kostar på att åka bil. Jag måste kanske börja fundera på att köpa mig en mer bensinsnål bil. Eller en diesel. Kanske en begagnad Mercedes E-serie stationsvagn med diesel? Jag vill ha en stor och bekväm bil, och då finns det inte så jäkla mycket att välja på, särskilt inte om man vill ha en slitstark bil med hög kvalitet. Just i detta slår min gamla Volvo 940 de allra flesta bilar med hästlängder. Bra bil. Men törstig, som sagt…

Kommentera

