31 januari 2012

Indras födelsedag

Sweet sixteen!

Mitt yngsta barn, min fina lilla dotter Indra, är inte så himla liten längre. Hon blir bara äldre och äldre, vuxnare och vuxnare. Hon fyllde denna dag sexton år, och påminde mig än en gång om att barndom är ett övergående stadium i livet. Ja, utom för mig då, kroniskt barnslig som jag är.

Hennes pojkvän fyller gulligt nog år på samma dag, så födelsedagen firades på kvällen hemma hos honom. Men på morgonen fick vi fira henne i alla fall! Med tårta och presenter!

Kommentera

