8 februari 2012

Många ansikten - grimaskomposition

Några av mina ansikten

Jag hade kvar samma ljussättning i studion som igår, så jag lekte vidare – men jag kände mig lite busig och lekfull, så den här gången gjorde jag något helt annat med slutresultatet.

Jag har gjort den här sortens kompositioner förr, men på ett helt annat sätt. Första gången jag gjorde en grimaskomposition var i en fotoautomat, och jag tog en hel drös bildremsor som jag sen satte ihop i en egenhändigt utskuren passepartout, med 30 öppningar för bilder, så vitt jag kan minnas. Och jag var betydligt yngre då. Men det är ungefär lika kul nu som då.

4 svar till “8 februari 2012

Kommentera

