2 mars 2012

Jennie i vårt sovrum

Vårt sovrum

Vårt sovrum är väldigt mysigt. Möjligen lite väl litet och trångt. Men det får vi leva med. Jag tycker egentligen inte alls om snedtak – jag tycker om HÖGT i tak. Snedtaket gör det en smula svårare att möblera, och det går inte heller att ha en himmelssäng. Och jag stör mig på att taket är vitt. Det går dock att måla om. Kanske som en himmel, med moln och annat fint, eller som yttre rymden. Men vitt är bara för tråkigt. Usch!

Men alla såna där funderingar bara försvinner, när en underbar Jennie ligger i sängen och vill att jag ska komma och krama henne, ligga sked tills vi somnar. Då spelar rummet mindre roll. Men nån dag ska jag nog tammejtusan se till att vi gör om rummet till något ännu härligare, ännu sexigare, vackrare, mysigare.

3 svar till “2 mars 2012

  1. Fram med penslar och färg – vad väntar du på?! Du har ju börjat sätta färg på dina fötter så varför inte fortsätta med sovrumstaket?

    • Ja, vi låg just i sängen och diskuterade färgsättning. Jag är inne på att måla sovrummet i en mörk lila-röd färg, och inte nödvändigtvis bara en nyans, utan lite flammigt, strukturerat och växlande. Jag gjorde en sådan vägg på en Stockholmskrog på 1990-talet, när jag jobbade som mest med krogar och deras inredningar. Väggmålningar är också cool, men lite oflexibelt.
      En variant är att måla samma nyans omväxlande blankt och matt, randigt, som en tapet.

      Taket? Ja, det återstår att se. Guld? Guld vore häftigt.

      • Jag hoppas målningen blir av det närmsta halvåret, så resultatet visas här. Att måla i samma nyans, randigt i blankt och matt låter snyggt!

Kommentera

