28 februari 2012

En del av mitt skrivbord

Det sägs att en människas skrivbord säger en hel del om vad som försiggår i hennes huvud. Ett kaotiskt och stökigt skrivbord skulle då vittna om ett kaotiskt och stökigt inre. Nå, då är jag i alla fall glad att jag inte har ett tomt skrivbord…

Jag vågar nog påstå att det intryck man kan få av mitt skrivbord, och för övrigt hela kontoret, är kanske i viss mån kaotiskt och stökigt, men framför allt kreativt, intensivt, lekfullt, dynamiskt och fullt av intressanta intryck. Så ser i alla fall jag det. Men ibland måste jag städa i alla fall…

**************

Intressant nog representerar denna bild också det 183:e inlägget i denna blogg, och om jag gör verklighet av min ambition att upprätthålla detta projekt under precis ett år, som förra gången jag drev ett liknande projekt (År 44), så är detta det sista inlägget i den första halvan av året. Jag har då kommit till att påbörja nästa halva.

Med en liten reservation, dock. Projektet började den 30 augusti 2011, och ska avslutas den 30 augusti 2012, vilket innebär ett år (365 dagar) + 1 dag, vilket innebär 366. Dagar. Men just i år är det skottår, vilket innebär att det kommer att bli ett ojämnt antal (367), och egentligen blir då skottdagen samtidigt den sista dagen av första halvan, och den första dagen i andra halvan. Hur intressant det här är för dig som läser vågar jag inte spekulera i – förmodligen har du slutat läsa redan… 🙂

2 svar till “28 februari 2012

  1. Fast det är ju 31 dagar vissa månader, och så måste du ju räkna med sommartidstimmen och vintertidstimmen, plus moms på det, och sedan dra av moms eftersom du är egen företagare, men sedan är det ju viktigt att räkna efter den gamla kalendern, plus att lägga till 2 dagar för varje ojämn torsdag, dra ifrån 1 dag för varje jämn måndag och……….🙂

    • Fast det jämnas ju ut av de månader som har 30 dagar, eller 28 (alternativt 29), plus att momsen är avdragsgill, och redan den julianska kalendern hade skottdag var fjärde år, så jag tror du har fel i din beräkning, Oscar.

      Men vi kan ju diskutera saken – eller…?

Kommentera

