3 mars 2012

Strumpor

Strumpor

Jag har definitivt tröttnat på svarta strumpor. Inte först och främst på grund av färgen i sig, men eftersom flera i familjen använder svarta strumpor har det blivit i det närmaste omöjligt att identifiera vems strumpor som är vems. Och det har i sin tur inneburit att jag snart inte har några strumpor kvar i min strumplåda i garderoben.

Så nu har jag börjat köpa färgade strumpor. Inte så vilda och mönstrade som dessa på bilden från Carlings i Västermalmsgallerian, men definitivt färgstarka, om än enfärgade. Röda, oranga, lila, turkos. Det får vara slut med färglösheten på fötterna, helt enkelt. Och så kan jag ju färgmatcha strumpor med färgglada skjortor och tröjor, precis som när jag var en mycket liten pojke!

Mer färg och barnslighet i tillvaron!

6 svar till “3 mars 2012

  1. Har du börjat köpa/använda strumpor med färg är steget inte långt till att även ha randiga, prickiga och rutiga. Jag rekommenderar Happy Socks!🙂

    • Randiga blir det nog inte, för min mellangrabb har randiga strumpor. En av anledningarna till att jag väljer just enfärgade är för att jag då får ha dem i fred från övriga familjen, för det syns då direkt vilka som är mina.

      Man måste göra lite sådana arrangemang när man bor fem i samma lägenhet.

      • Det är förstås en anledning att du håller dig till de enfärgade. Eller varför inte paxa de prickiga, om inte någon annan redan lagt beslag på dem?🙂

      • Haha, ja, rutigt skulle kunna funka, men hellre något lite psykedeliskt, inte så regelbundet och fyrkantigt.

        Egentligen gillar jag ju inte strumpor alls. Jag vill helst vara barfota.

Kommentera

