7 mars 2012

SvT

Sveriges Television

Med osedvanligt kort varsel (tre timmar) blev jag tillfrågad om att komma och vara med i en web-TV-debatt om rökning och lagstiftning, och jag skulle då representera den liberala sidan, Liberaldemokraterna, med en ung tjej från Unga Allergiker som kombattant.

Vi hade i grunden ungefär samma syn på rökning i det offentliga rummet, men hon ville ha massor med lagstiftning, och verkade tycka att alla slags förbud var bra, medan jag då förstås propagerade för eget ansvar och omdöme, utifrån principen frihetsmaximering. En kvart hann vi diskutera, och det går rätt fort, men man hinner också få väldigt mycket sagt på en kvart om man är effektiv.

Just den här bilden är tagen i lobbyn i TV-huset, och föreställer en gigantisk mängd små gubbar, gjorda av toapappersrullar, flirtkulor, piprensare och dylikt, sannolikt av barn. Jag har ingen aning vad de representerar, men det blev en rätt kul bild.

2 svar till “7 mars 2012

  1. Var kan man se denna debatt? Jag kollade först in på ”Debatt” på SVT Play, och sedan insåg jag att det stod ”web-TV-debatt” och tänkte att det kanske inte var ett av de ordinarie programmen?

Kommentera

