9 mars 2012

Kurspackning

Kurspackning

Det händer alltsomoftast att jag får frågan ”ska ni flytta?”, från någon granne, nästan varje gång vi ska hålla kurs. Ja, det är en hel del prylar vi släpar runt med när vi ska hålla någon av alla våra tantriska kärlekskurser, men det är knappast av kalibern flyttlass…

Jag gör den intressanta iakttagelsen att jag ALLTID verkar lyckas med att skapa jobb som innebär att jag släpar runt på en massa grejer. Under flera år höll jag på med målande, som t.ex. mina tröjmålningar på 1980- och 1990-talet, då jag alltid fyllde bilen med väskor fulla med tröjor, pennor och andra målargrejor, stolar, staffli, skyltar – samt lite annat nödvändigt.

Numera förklarar jag inget när jag får frågan. Jag svarar inte ”nej, vi ska hålla kurs”. Jag lyfter lite lätt på ögonbrynet, som för att antyda att det verkligen var en besynnerlig fråga, och sen säger jag bara kort ”nej”. Det blir roligare så. Det kan vara väldigt underhållande att hålla folk kvar i en sån där frustrerande ovisshet, utan att ge dem något svar alls. Hur kul som helst.

Kommentera

