19 mars 2012

Huset där jag växte upp, på Kungsholmen

Huset där jag växte upp

I korsningen Fleminggatan-Kronobergsgatan ligger ett gammalt hus, dit jag kom en gång som en liten, liten bebis – närmare bestämt 1962. Huset har flera ingångar, men vår port var Kronobergsgatan 8, en liten bit upp i backen. Där bodde jag mina första elva år, och sen några år till på 1980-talet, som nyutflugen hemifrån. Numera bor min mor där, i samma lägenhet, på fjärde våningen, de två fönstren längst bort på denna bild, alldeles under den nybyggda takvåningen. Så huset finns liksom kvar i familjen. Fast det har hänt en hel del sen vi flyttade dit för snart 50 år sedan, förstås.

2 svar till “19 mars 2012

Kommentera

