4 april 2012

Parkeringsautomat på Hantverkargatan

Parkeringsautomat på Hantverkargatan

Jennie och jag hade varit på restaurangen Sitting Bull, där Liberaldemokraterna hade ordnat en debattkväll – Pub Liberal. Temat var kroppslig autonomi, och vi hade haft Mattias Svensson och Ylva Maria Thompson som debattpanel. Det blev mycket trevligt. När Jennie och jag tog oss en promenad gick vi förbi den här platsen, och jag bara fastnade.

Det var helt enkelt ett cool motiv, med den här parkeringsautomaten som lyste upp sin närmaste omgivning, och så den där väggen. Det skulle jag inte missa! Upp med lilla Fujikameran och det lilla teleskopstativet. Jag ville ha någon som gick förbi också, så Jennie fick gå i hyfsat rask takt fram och tillbaka några gånger, för att fånga den där rörelsen i flykten. Jag tycker att det blev en rätt skön bild.

2 svar till “4 april 2012

  1. Ja, det uppstår onekligen någonting intressant med dels den upplysta automaten, väggens färg, människan som skyndar förbi. Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad med bilden det är som jag gillar, men gillar den gör jag.

    • Det är ju trots allt konstnärens privilegium att ägna tid, arbete och skaparkraft åt något som känns intuitivt rätt, utan att behöva motivera det för någon. Alltså gjorde jag den här bilden, utan att ha en minsta aning om vad jag vill berätta med den, eller vad den ska föreställa. Det behövs inte. För mig är det en bild som talar till mig, fast jag inte nödvändigtvis måste förstå vad som sägs.

Kommentera

