5 april 2012

Storstädning i ytterförrådet

Storstädning i ytterförrådet

Förråd ska vara aktiva. Förråd som blir så fulla att man inte kommer in är tämligen värdelösa. Kommer man inte in i förrådet för att hämta och lämna saker kan man lika gärna slänga alltihop. Vitsen är ju att bara spara på sådant man faktiskt har en stark känsla av att man kommer att få användning för. Och nu har det länge varit dags för en storstädning, så denna dag tog jag mig tid att röja.

Det var också nödvändigt för att kunna göra en rockad. Vi har ett ytterförråd, med ingång från loftgången, och ett större förråd inne i lägenheten. Och ett fullsmockat kontor, med förvaringsproblem. Så jag behövde plats i innerförrådet, men för att få plats där behövde jag städa ytterförrådet. Jag har en del kvar att göra innan alla förvaringsutrymmen blir aktiva och tillgängliga, men det värsta är gjort nu, och det känns väldigt bra. Visserligen fick jag en hemsk allergichock, men med hjälp av allergimediciner, ögondroppar och piptobak kunde jag kämpa på ändå.

Kommentera

