16 april 2012

Nybroviken från Södermalm

Att se döden i vitögat

Just denna dag var jag på en begravning, av en gammal bekant. Det är en lång historia, men det tragiska slutet på hans liv var att han begick självmord genom att hoppa från Katarinavägen, ner på Saltsjöbanans spår. Så fick jag det berättat i alla fall.

Så – samma dag som begravningen tog jag denna bild, lite som en referens till min vän. Inte exakt från samma plats, men från Söder ut över staden – som en tanke, som en påminnelse att detta kanske var det sista min vän såg i detta livet, och att det är viktigt att vi värdesätter allt vi ser, hör, känner och på andra sätt upplever i våra liv.

Vi vet inte säkert vad som blir det sista vi ser.

Kommentera

