25 april 2012

Gamla hus vid Nytorget

Gamla hus vid Nytorget

Alltså, jag är ju en gammal stadsråtta med hjärtat i Stockholms innerstad, och det kan jag inte riktigt komma ifrån, trots att jag har bott snart 18 år i Bagarmossen. Född och uppvuxen på Kungsholmen, med några år i vuxen ålder på Kungsholmen och sedan Södermalm. Och det lockar fortfarande. När mina vänner skaffar hus på landet eller villa i ytterförorter, så är min högsta önskan snarare en stor och fin lägenhet på Södermalm. Gärna med utsikt över kvarter som dessa.

Ja, det är svårt att hitta och dyrt som satan, men drömma kan man väl få göra?

Kommentera

