29 april 2012

Villa Villekulla

Ylva Maria i sitt Villa Villekulla

Konstnärinnan och porrdrottningen Ylva Maria Thompson är en gammal god vän till mig. För många år sedan träffade hon sin Mats, de gifte sig och allt det där, ni vet. Men Mats bodde i en ganska ordinär liten villa i Sollentuna som han gärna ville bygga om. Så under ett antal pågående år har Mats helt enkelt byggt ett större hus utanpå det gamla, med torn, veranda, större kök, större vardagsrum, större allting. Det har varit väldigt spännande att följa med i bygget – varje gång vi har kommit dit har det hänt något nytt. Dock är det fortfarande en byggarbetsplats, och det lär det vara några år till framöver, om jag känner Mats.

Jag tror inte att jag känner någon som är så mycket Pippi Långstrump som just Ylva Maria, så det är förstås fantastiskt passande att hon får bo i en vuxenversion av Villa Villekulla. Jag menar… hur många villor i Sollentuna har ett utkikstorn?

Kommentera

