7 maj 2012

Filmhylla

En av mina filmhyllor

Detta kan vid en första anblick se ut som något så trist som en bokhylla med DVD-filmer. Men det är mycket mer än så. Det är en guldgruva. Hundratals timmar av fantastisk berättarkonst och omtumlande upplevelser. Jag älskar film. Film är en av världens mest fantastiska konstformer, eftersom alla andra konstformer får plats i filmens värld. Allt är möjligt, och endast bristen på fantasi sätter gränserna.

De senare åren har jag konsekvent samlat på alla mina gamla favoritfilmer, och jag börjar få ihop en helt fenomenal samling av extremt högkvalitativa filmer. Jag har numera mycket mer film i min samling än det du ser på denna enda bild – förmodligen tre gånger så mycket, allraminst. Det känns bra.

Kommentera

