19 maj 2012

Florentine flogging

Florentine flogging

Jag gick på en kul mässa – en BDSM-mässa i Skyddsrummet, en spännande lokal på Söder Mälarstrand. Mässan var väldigt trevlig, bättre än jag väntat mig. Jag träffade förstås massor av vänner och bekanta, och fick även några nya spännande kontakter. Jag såg flera intressanta scenframträdanden och föredrag, som t.ex. en demonstration av shibari – japansk bondage – och denna bild skildrar något som kallas ”florentine flogging”, som är lika mycket en konstform som en typ av BDSM. Vackert och läckert!

Kommentera

