3 juni 2012

Mina böcker

Mina böcker

Någon har gjort en Wikipediasida om mig, och det är ju kul. Den stämmer hyfsat också. Men jag blev lite irriterad över en detalj, och det är att under rubriken Bibliografi, så står endast en bok omnämnd – Cirkus Eros och andra erotiska berättelser (2008). Men jag har skrivit en hel bok till, och är medförfattare i ytterligare en, och det tycker jag förstås också borde finnas med på denna Wikipediasida…

1984 skrev, illustrerade och formgav jag ”Den Rena Maten”, en bok om vegetarism, med en mängd trevliga recept. Hälften propagandaskrift, hälften kokbok. Och härom året släppte Mimers förlag en antologi med morgonandakter av mig och två till tidigare ordförande i Sveriges Asatrosamfund – Ord om Sed. Dessa böcker borde förstås också vara med i min Wikipediaartikel. Men det kommer väl nån gång framöver, hoppas jag.

2 svar till “3 juni 2012

Kommentera

