19 juni 2012

Min iPhone med teleobjektiv

Nya leksaker till min iPhone!

Nu har jag ett teleobjektiv till min iPhone. Fast egentligen var det inte objektivet jag ville ha, utan själva hållaren till mobilen, som man skruvar fast i stativet. För att få den lilla klämman var jag dock tvungen att köpa ett helt paket med ett teleobjektiv, två specialtillverkade mobilskal för att skruva fast objektivet i (för olika versioner av iPhone), ett pyttelitet stativ, en torkduk till objektivet – och den fjädrande hållaren för själva mobilen. Hela paketet för endast 240:-.

Nu var det som sagt egentligen bara den lilla klämman jag behövde, den man sätter telefonen i, eftersom den går att skruva fast på vilket stativ som helst – och stativ är ingen bristvara i den här familjen. Men jag gjorde ändå bedömningen att det var värt pengarna, eftersom jag verkligen vill kunna sätta iPhonen i ett stativ, inte minst om jag ska filma med den. Så nu har jag en sådan klämma, med en mängd kringutrustning som jag antagligen kommer att använda väldigt sällan. Men teleobjektivet var ändå lite kul, så helt oanvänt blir det nog inte.

Kommentera

