27 juni 2012

Regnbåge över Sockenvägen

Regnbåge över Sockenvägen

Ibland måste man bara stanna upp, ställa bilen och ta fram kameran. Numera har jag alltid minst en kamera med mig vartän jag går, så när det uppstår fotoögonblick har jag som regel någon slags utrustning med mig. Om inte annat så åtminstone min iPhone. Jag var på väg hem i godan ro, skulle just passera Skogskyrkogården på Sockenvägen, när denna syn uppenbarar sig framför mig.

En skarpt lysande regnbåge. Dubbel, dessutom. Så det vara bara att parkera och kliva ur, med kamerorna i högsta hugg. Regnbågar har ju den egenskapen att de försvinner ganska fort, så man måste skynda sig på om man ska få den där riktigt fina bilden. Jag tycker att det gick hyfsat bra den här gången.

Kommentera

