24 juli 2012

Min bil på verkstad

Min bil på verkstad – igen!

Den här våren och sommaren har min gamla Volvo 940 plötsligt blivit väldigt nyckfull. Den har rullat i det närmaste felfritt i flera år, och så plötsligt verkar den börja falla i bitar. Jag har haft bilen på verkstad lite för ofta i år, och det är uppenbarligen inte färdigt ännu. Senast var det sönderrostade metallklamrar som håller fast avgasröret under bilen, och nu verkar bensinpumpen krångla. Tidigare har jag bytt turboaggregatet, kamrem och en mängd andra delar. O.K., den har gått över 32.000 mil, men den får gärna rulla ett tag till.

2 svar till “24 juli 2012

  1. Hej. Jag har arbetat på Bilprovningen i snart 15 år. Dessa bilar går otroligt långt. Mer än 50 000 mil är inte ovanligt.

    • Nej, den rullar på, det gör den. Och jag gillar den verkligen för att den är så himla pålitlig. Mitt nästa problem kommer att bli – vad skaffar man efter en sån här? Jag menar, vad är lika slitstarkt och pålitligt?

      Jag är lite sugen på en Mercedes E-serie, att köpa en begagnad av förra generationen. Det är definitivt riktigt bra bilar.

      Men den här kommer nog att rulla några år till i min tjänst.

      Jag hade en Volvo 240 före denna, och den hade gått över 50.000 mil när jag sålde den vidare. Bara en sån sak.

Kommentera

