30 juli 2012

Medeltidsförberedelser

Förberedelser för medeltiden

Om en knapp vecka åker jag och min son Leonard till Medeltiden. Det vill säga, vi ska bo i ett medeltidsläger i Visby under Medeltidsveckan. Vi har nu förberett oss så gott vi kan, med bokning av färjebiljetter, tältplats och mat i föreningen Styringheims medeltidsläger, vi har fått låna en riddarpaviljong av min vän Patric som har tornerlaget (med entourage) Nordic Knights, och vi håller nu på med slutspurten i form av att ordna ihop kläder och andra prylar. Därför ser vardagsrummet ut som det gör.

Själv har jag alla kläder jag behöver, så jag behöver inte lägga tid på att sy kläder till mig själv. Men Leonard är igång och syr allt vad han orkar, med lite hjälp av sin duktiga flickvän Nora, och det verkar gå bra. Idag blev det ett par hosor och medeltida kalsonger – bara en sån sak…

P.S.
Jag har nog under denna tid med projektet År 50 aldrig tagit så få bilder under en dag. Bara två bilder hade jag att välja mellan. Det fanns helt enkelt ingen tid alls att leka fotograf idag. Men det blev ju i alla fall en bild på bloggen, så disciplinen upprätthålls alltjämt. Och nu är det faktiskt exakt en månad kvar, bara. Det ska jag väl klara?

Kommentera

