4 augusti 2012

Reskamrater till Medeltiden

Reskamrater till Medeltiden

Det har blivit dags för mig och min son Leonard att åka till Medeltidsveckan i Visby. Vi ska dessutom vara så konsekventa i vårt avnjutande av medeltiden att vi ska bo i ett medeltida tältläger, arrangerat av den lokala SCA-föreningen Styringheim, alldeles utanför muren, och då måste man packa med sig rätt grejer. Typ tält (riddarpaviljong lånad av min vän Patric med Nordic Knights) och allehanda campingutrustning som funkar som medeltida (inga spritkök eller kupoltält), kläder, skor – och kompisar.

Leonard har sytt jättefina kläder till sig själv i 1300-talsstil, och då måste förstås Snobbis få en 1300-talsdräkt han också. Och eftersom jag har kläder i vikingastil får mina gamla vänner Styrbjörn och Ursula också följa med. Lite ressällskap i passande kläder, om man säger så.

Ikväll bär det av mot Gotland!

Kommentera

